Wednesday, January 31, 2018

Flying - Volar

Flying

I gave my last class at the University of Florence today. I'm flying to Jerusalem tomorrow. And never better said. I am going to check the flying machine that I have designed, and it will allow me to fly great distances in a few hours. I showed Leonardo my project and he was impressed with the way I solved the machine's support in the air and its movement. At the moment Leonardo devotes all his time to designing weapons for the Medici. I can't count on his help.
I have discovered that in the air there are two kinds of very thin alternative layers superimposed and formed by characteristic elements. I have called who make up the first class as sustainers layers and power, and I have wanted to call the others as landing and reducers layers.
I just had to design the holder with the right geometric properties to be able to select the different layers of air. When blades hit the supporting layers, the machine is driven up and up. By spreading or folding the blades, the height can be stabilized. When I want to descend, the holding knives fold back and the landing blades are unfolded, impacting on the landing layers and cause the machine to descend. 



Volar

Hoy he impartido mi última clase en la universidad de Florencia. Mañana volaré a Jerusalén. Y nunca mejor dicho. La máquina voladora que he diseñado me permitirá volar largas distancias en pocas horas. Le he mostrado a Leonardo mi proyecto y le ha impresionado la forma en la que he resuelto la sustentación de la máquina en el aire y su movimiento. En estos momentos Leonardo dedica todo su tiempo al diseño de armas para los Medici. No puedo contar con su ayuda.
He descubierto que en el aire existen dos clases de finísimas capas alternativas superpuestas y formadas cada una por elementos característicos. A las que forman la primera clase las he llamado sustentadoras e impulsoras, y a las otras he querido llamarlas de aterrizaje y reductoras.

Solo tenía que diseñar el sustentador con las adecuadas propiedades geométricas para poder seleccionar las distintas capas de aire. Cuando las cuchillas inciden sobre las capas sustentadoras, la nave se impulsa y sube. Extendiendo o plegando las cuchillas se consigue estabilizar la altura. Cuando quiero descender, se repliegan las cuchillas sustentadoras y se despliegan las cuchillas de aterrizaje que inciden sobre las capas de aterrizaje y hacen que la máquina descienda.  

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